مرحله چهارم : تولید یک چیز حقیقی
زمانی که طراحی اپلیکیشن نرمافزار شما گشوده میشود، شما بایستی یک درخت دایرکتوری در سمت و سوی چپ با کل فولدر ها و فایل های متفاوت که نرمافزار شمارا تشکیل میدهند و یک تصویر از یک تلفن همراه با اکران "Hello World!" در راس آن، ملاحظه کنید.
(یک نرم افزار شالوده ای که "Hello World" را اکران میدهد به عبارتی چیزی میباشد که در اکثری از برنامه نویس ها تازه که برای اولی توشه یک لهجه تازه را خاطر میگیرند، عرف گردیده است. Android Studio پیشدستی کرده و خودش این عمل را برای شما اعمال میدهد).
شما ممکن میباشد متوجه گردید که تب گشوده در بالای کاغذ، activity_main.xml میباشد، این به عبارتی چیزی میباشد که یک تلفن همراه بلندمرتبه در ورقه اکران خویش، علامت میدهد. شما احتمالاً به خاطر دارید که activity_main.xml کد XML میباشد که شیوه نامه های طرح بندی برای کار اساسی شمارا تعریف و تمجید می نماید.
مقاله ها دارای ارتباط : اپلیکیشن CRM سنا !
در صورتیکه هنگام آغاز پروژه خویش، ‘Basic Activity’ را تعیین کردید، یک پوشه XML دیگر نیز به اسم 'content_main.xml' خواهید روئت کرد. در اکثر موردها، این دو عمل مشابهی دارا هستند، البته acitvity_main.xml دربردارنده طرح اول ای میباشد که Android Studio برای شما در هنگام گزینش ‘Basic Activity’ تولید نموده است. چیزهایی که میخواهید بازنویسی نمائید در content_main.xml میباشد، براین اساس آن را گشوده نمائید و در زمینه ی آن نگران نباشید.
درحالتی که این چیزی وجود ندارد که برای آغاز بایستی گشوده نمائید، از دایرکتوری سمت چپ برای گشودن آن با گزینش : app > res > content_main.xml به کار گیری نمائید.
طرح (Layout)
اندروید استودیو در اینجا خویش کدXML را نماد نمی دهد، بلکه تحت عنوان یک اکران از طرح، بر روی ورقه اکران ظواهر میشود. این یک ویرایشگر ویژوال و یه خرده مشابه Dreamweaver برای ساخت وب سایت میباشد و معاش ما برنامه نویس ها را مقداری معمولی خیس می نماید !!
شما همینطور یک گروه از آیتم هایی به اسم " widgets" ذیل سمت چپ دارید که میتوانید به اپلیکیشن خویش اضافه فرمائید. اینها چیزهای اصلی نرمافزار شماست؛ مثلا، در شرایطیکه شما میخواهید یک دکمه OK را به «عمل» خویش اجرا نمایید، میتوانید به آسانی آن را روی برگه اکران بکشید و هر جا که دوست دارید، قرار دهید. از جملهً میتوانید دکمه "OK" را صحیح ذیل "Hello World" رها نمائید.
چیز دیگری که پیدا میکنید این میباشد که میتوانید بر روی هریک از این موادتشکیل دهنده کلیک فرمائید تا متن و شناسه (ID) را تغییر و تحول دهید. خواسته از شناسه این میباشد که چه طور در کد جاوا به هریک از عنصرها اشاره میکنید (که "View" اسم داراست)، در حالی که متن، اما، به عبارتی چیزی میباشد که شما به استفاده کننده اکران می دهید.
میخواهید عبارت Hello World را حذف نمایید و متن روی دکمه را به Helloتبدیل فرمایید؟ به همین ترتیب، می بایست'id' دکمه را به به عنوان مثالً 'button1' تغییرو تحول دهید.
فعلا میتوانید یک اپ کوچک بنویسید ... همینطور دقت داشته باشید که زمانی که یک view را تعیین میکنید، آیتم هایی در تحت سمت راست برای تغییر و تحول رنگ و اندازه متن و غیره اخذ میکنید. در حالتی که میخواهید قیافه دکمه را تغییرو تحول دهید، با این متغیرها بازی نمائید.
حال MainActivity.java را گشوده نمائید. تب در بالای ورقه جای دارد و درصورتیکه وجود ندارد، آن را در مسیر پایین پیدا نمایید : App > Java.
این کد میباشد که اخلاق نرم افزار شمارا تعریفوتمجید می نماید. درین مرحله یک کد زود گذر بنویسید :
این صحیح پایین یک براکت بسته { و دقیقاً پیش از لغت ها “@Override, Public Boolean” ظواهر می گردد. یعنی بایستی این سیرتکامل باشد :
مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن...
ما را در سایت مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن دنبال می کنید
برچسب : طراحی اپلیکیشن , نویسنده : عباسی app02 بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 15:38