معرفی فریمورک testing در اندروید جهت تست و آزمایش

ساخت وبلاگ

فریمورک اندروید دربرگیرنده یک فریورک تستینگ جامع می‌گردد طراحی اپلیکیشن  که به شما امداد می نماید تا نرم افزار خویش و ابزار SDK را از همگی ی جوانب ، (به عنوان مثال برای تهیه و تنظیم و اجرای نرم افزار های آزمایش) آزمون نمائید.
هنگامی ما  در Eclipse  با ADT عمل میکنیم  یا این که در درحال حاضر فعالیت با command line هستیم ، SDK در یک امولاتور یا این که دستگاه مقصود ، به ما امداد می نماید رایاپارس تا آزمایش های خویش را تهیه و تنظیم و جاری ساختن کنیم .

ساختار آزمایش (Test Structure) :
ساختمان اندروید و ابزار آزمایش ، در یک پروژه آزمایش و در یک ساختار استاندارد از آزمایش ها (standard structure of test)، کلاس های گزینه آزمایش (test case classes) ، application پروژه های آزمایش (test projects)  و پکیج های آزمایش  (test packages) سازماندهی گردیده اند.

ابزار تستینگ (Testing Tools) در اندروید :
ابزارهای اکثری میتوانند برای تستینگ نرم افزار های اندروید به کارگیری شوند.
در‌این نوشته‌ی علمی قصد داریم دو ابزار را برای آزمایش نرم افزار های اندروید توضیح دهیم :

JUnit
Monkey
JUnit :
شما میتوانید از JUnit TestCase برای جاری ساختن تستینگ های واحد روی کلاسی  که Android APIs را فرا نمی خواند، به کار گیری نمایید.
TestCase نیز کلاس محور برای AndroidTestCase است که می‌توانید برای آزمایش آبجکت های متعلق ی اندروید از آن استعمال نمایید. خلال ارائه ی قاب ورک JUnit، TestCase اندروید مورد ها دیگری همانند پیکربندی خاص اندروید، teardown و اسلوب های کمکی نیز  ارائه می‌دهد.

برای استعمال از TestCase، کلاس خویش را با کلاس TestCase گسترش دهید  و متدی را به اسم setUp() انجام فرمائید که سینتکس آن به صورت پایین میباشد :

public class MathTest extends TestCase {
protected double fValue1;
protected double fValue2;

protected void setUp() {
fValue1= 2.0;
fValue2= 3.0;
}
}

برای هر آزمایش ، متدی را ایفا فرمائید که با عضو اثبات به صورت متقابل شغل می نماید. 

public void testAdd() {
double result= fValue1 + fValue2;
assertTrue(result == 5.0);
}
 

این مشی مقادیر  آزمایش را با نتیجه ها حقیقی وواقعی مقایسه می نماید و درصورتی که مقایسه ناموفق باشد، آن را رد می نماید.

وقتی که مشی ها تمجید شدند، میتوانید آن‌ها‌را انجام فرمایید.
سینتکس آن را میتوانید در ذیل مشاهده کنید :

TestCase test= new MathTest("testAdd");
test.run();
Monkey
monkey در UI یا این که Application  یک ابزار command-line (امر خطی)  میباشد که جریان های pseudo-random (رندوم-کاذب)  از فشردن کلید ها، لمس کردن ها و حرکات مرتبط با یک دستگاه را ارسال می نماید. شما می‌توانید آن را با ابزار Android Debug Bridge (adb) جاری ساختن نمایید.

میتوانید جریانی از event ها را با اجرای ابزار، هر توشه  با به عبارتی تعداد تصادفی (یا این که رندوم) ، تکرار نمائید.

خصوصیت های Monkey :

Monkey دارنده خصوصیت های متعددی است، البته همگی ی آنها میتوانند درین چهار مولفه خلاصه شوند.

1)     مورد های پیکره بندی (configuration) اساسی

2)     محدودیت های عملیاتی

3)     نوع حادثه ها و تکرار آن ها

4)     مورد های عیب یابی (Debugging)

مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن...
ما را در سایت مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : طراحی اپلیکیشن, نویسنده : عباسی app02 بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 29 آبان 1401 ساعت: 12:43